W drugiej połowie listopada 2024 r. odbyły się egzaminy w ramach XIV Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. To dzień symboliczny. Dzień ten ma na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy w trakcie wakacji zdążyli zapomnieć tabliczkę mnożenia, mają okazję nadrobić te zaległości.
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości. „Tabliczkowa wiedza” sprawdzana jest w niecodzienny sposób - podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami są właśnie uczniowie. Tworzą oni specjalne Komisje Egzaminacyjne. Zaopatrzeni są w losy i przepytują innych uczniów oraz dorosłych.
„Egzamin” – brzmi bardzo groźnie i wielu osobom kojarzy się z trudnymi „przeprawami” – w formie testów, klasówek i zaliczeń. W trakcie ŚDTM egzaminy są znacznie przyjemniejsze!
Ich główną formą są losy o różnym stopniu trudności. Każda osoba, która odpowie pisemnie w określonym czasie na 5 pytań z losu, otrzymuje tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia oraz imienną legitymację (dyplom), za którą otrzyma ocenę cząstkową z matematyki. Egzaminy z tabliczki mnożenia odbywały się od 20 listopada podczas lekcji. Komisje Egzaminacyjne wyposażone w losy i stoper przeegzaminowały chętnych uczniów klas 4 – 8. Do Egzaminu z tabliczki mnożenia przystąpiło 337 uczniów klas 4 – 8. Zdało 134 uczniów (to jest około 40% wszystkich zdających).
Uczniowie, którzy zdali Egzamin otrzymali legitymacje MT EXPERT oraz ocenę cząstkową z matematyki 6.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
GRATULACJE!
Koordynator szkolny: Agnieszka Cięszczyk-Mencwal
W ramach programu Laboratoria Przyszłości wykorzystano szkolny aparat fotograficzny.