Jak co roku w październiku, również w naszej szkole, obchodzony jest Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. To dobra okazja do pokazania dorobku i potencjału biblioteki, jej pozycji w oczach uczniów i rodziców, a także zorganizowania różnego rodzaju aktywności i promocji czytelnictwa. Święto bibliotek szkolnych ustanowione zostało przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Bibliotekarstwa Szkolnego (International Association of School Librarianship) w 1999 r. Najpierw był to jeden dzień, od 2008 r. jest to cały październik.
W tym roku IASL jako hasło przewodnie MMBS 2023 wybrało - „The School Library: My Happy Place whereCreativity and ImaginationFlourish”, czyli w tłumaczeniu: „Biblioteka szkolna: moje szczęśliwe miejsce, w którym kwitnie kreatywność i wyobraźnia”.
W ramach MMBS odbędzie się szereg działań mających na celu:
- promocję biblioteki szkolnej i jej działań,
- zaakcentowanie Święta Bibliotek Szkolnych,
- propagowanie zainteresowania książką,
- rozbudzenie i kształtowanie kultury czytelniczej,
- podnoszenie poziomu czytelnictwa,
- integrację środowiska szkolnego, promowanie pracy grupowej.
Program obchodów:
- Gazetka i plakaty informująca o święcie i obchodach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych.
- Akcja „Słodkie wypożyczenia” - każdy uczeń w miesiącu październiku (20.10.2023 r.) za wypożyczenie książki jest częstowany słodkim upominkiem.
- Akcja ,,Przerwa z książką” - serdecznie zapraszamy czytelników na przerwach aby miło spędzić czas z książką lub z czasopismem.
- „Książki które warto przeczytać” - wystawka książek polecanych przez czytelników.
- Konkurs „Najlepszy czytelnik miesiąca października”.
- Akcja „Podaruj książkę bibliotece” - pozostaw po sobie ślad.
- Ogłoszenie konkursu czytelniczego - „Czytelnik Roku 2023/2024”
- Konkurs czytelniczo-plastyczny dla klas I – III - „Portret mojego ulubionego bohatera książkowego” oraz dla klas IV – VIII na najlepszy kolaż pod hasłem „Biblioteka - tu kwitnie wyobraźnia!” (regulamin konkursu dostępny w bibliotece).
W dniu 3 października odbyły się Powiatowe Mistrzostwa w sztafetowych biegach przełajowych dziewcząt i chłopców w ramach Dolnośląskich Igrzysk Dzieci i Młodzieży, gdzie rywalizowali mistrzowie gmin z całego powiatu oławskiego.
Publiczną Szkołę Podstawową nr 2 w Jelczu-Laskowicach reprezentowały 2 zespoły, które zwyciężyły w etapie gminnym.
Reprezentacja chłopców klas 4-6:
1. Julian Zawadzki z klasy 4a
2. Kamil Jawor z klasy 5a
3. Franciszek Banaszek z klasy 5d
W dniu 27 września odbyły się Miejsko-Gminne Mistrzostwa w sztafetowych biegach przełajowych dziewcząt i chłopców w ramach Dolnośląskich Igrzysk Dzieci i Młodzieży.
Publiczną Szkołę Podstawową nr 2 w Jelczu-Laskowicach reprezentowały 4 zespoły w składzie:
Reprezentacja dziewcząt klas 4-6:
1. Latika Opalińska z klasy 5a
2. Sara Kaczmarek z klasy 5b
3. Oliwia Karmelita z klasy 5b
Tradycyjnie jak co roku uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w akcji "Sprzątania Świata", której celem jest promowanie od najmłodszych lat zasad dbania o środowisko. Dzieci z chęcią i radością włączyły się do niej, by posprzątać Ziemię. Uczniowie ze starszych klas otrzymali gumowe rękawiczki i worki na śmieci i wyruszyli aby posprzątać okolice szkoły i teren naszej gminy. Natomiast przedszkolaki i uczniowie klas I-III dowiedziały się, że należy dbać o przyrodę, chronić ją, by korzystać z jej uroków podczas zajęć edukacyjnych. Coroczna akcja "Sprzątania Świata" jest świetną okazją, aby uświadomić dzieciom jak wiele dobrego człowiek może zrobić dla środowiska poprzez właściwe zachowanie.
Nasza szkoła rozpoczęła realizację "Programu polityki zdrowotnej w zakresie zaburzeń psychicznych, w tym depresji oraz zapobiegania samobójstwom dla dzieci i młodzieży na terenie Województwa Dolnośląskiego" na lata 2023-2025.
Programem, w perspektywie 3-letniej, objętych zostanie około 20 tysięcy uczniów z woj. dolnośląskiego.
Celem głównym programu jest wczesna identyfikacja i pomoc osobom w kryzysie psychicznym. Obecnie brakującym, a jednocześnie niezbędnym ogniwem jest koordynacja działań związanych z pomocą pacjentom w kryzysie zdrowia psychicznego, aby móc szybko diagnozować i wspierać zanim możliwe będzie to w jednym z trzech poziomów referencyjnych. Działania wspierająco-diagnostyczne realizowane w ramach programu będą wspierać pacjenta aż do momentu objęcia pomocą finansowaną przez Narodowy Fundusz Zdrowia.