Gry planszowe na podstawie „Chłopców z Placu Broni” - język polski, 16.02.2024r.
Okazuje się, że praca z lekturą obowiązkową nie musi być nudna. Kończąc omawianie lektury Ferenca Molnara pt. „Chłopcy z Placu Broni”, ostatnie trzy lekcje w klasie V b poświęciłam na realizację projektu edukacyjnego. Uczniowie stanęli przed niezwykłym i dość trudnym wyzwaniem – tworzyli na podstawie lektury grę planszową. Piątoklasiści zgodnie z otrzymanym wskazówkami zaprojektowali i wykonali gry, wykazując się przy tym znajomością treści powieści, ale także kreatywnością i zdolnościami plastycznymi. Przygotowane przez zespoły planszówki były bardzo pomysłowe, dopracowane pod względem strategicznym i estetycznym. Na trzeciej lekcji języka polskiego odbyły się koleżeńskie rozgrywki, które sprawiły wszystkim nie tylko wielką przyjemność, ale były też doskonałą formą powtórki z lektury. Gdy gry oraz instrukcje zostały wykonane, nadeszła pora, aby zasiąść do rozgrywek! Dzieci grały nie tylko w swoje planszówki, ale również w te, które przygotowały inne grupy. Projekt bardzo pochłonął uczniów i udowodnił, że wiele treści można przyswoić, jeśli zadanie jest ciekawe i daje dzieciom możliwość wykazania się pomysłowością.
Spędzenie dodatkowej lekcji w towarzystwie „Chłopców z Placu Broni" radości i satysfakcji zarówno mnie, jak i moim uczniom. Klasa 5 B przygotowała projekt pod kierunkiem nauczycielki języka polskiego, pani Kamili Gwóźdź.
Dokumentacja fotograficzna powstała dzięki wykorzystaniu aparatu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.