W piątek, 31 października 2025 roku, uczestnicy klubu „Orły Matematyczne” pod opieką pani Ewy Moskal oraz pani Moniki Skotnickiej wzięli udział w wycieczce do Wrocławia. Celem wyjazdu było rozwijanie zainteresowań naukowych, poznanie zastosowań matematyki i fizyki w praktyce oraz integracja członków klubu.
Wycieczka rozpoczęła się spacerem ulicami otaczającymi Rynek Wrocławski w tym ul. Więzienną, gdzie uczniowie mogli zobaczyć charakterystyczne patio dawnego więzienia oraz uliczki, w których odkrywali Instytuty Uniwersytetu Wrocławskiego i zabytkową zabudowę Starego Miasta. Następnie grupa udała się do MovieGate Wrocław i wzięła udział w pokazie z użyciem ciekłego azotu. Uczniowie mogli m.in. dotknąć azotu, spróbować chrupka schłodzonego w ciekłym azocie oraz zobaczyć, jak działa ten pierwiastek poprzez różne eksperymenty. Atrakcja wywołała duże zainteresowanie i dostarczyła wielu emocji.
Kolejnym punktem programu była wizyta w Wieży Matematycznej przy Uniwersytecie Wrocławskim. Uczniowie zapoznali się z krótką historią wieży matematycznej i ciekawostkami związanymi z wystawą naukową, która się w niej znajduje, a z tarasu widokowego podziwiali piękną panoramę Wrocławia. Mieli również okazję zwiedzić Aulę Leopoldina, czyli barokową salę reprezentacyjną Uniwersytetu, która zachwyciła swoim urokiem i rozbudziła w wielu uczestnikach marzenia o przyszłych studiach.
Ostatnią atrakcją wycieczki był escape room, w którym uczestnicy, podzieleni na cztery grupy, próbowali rozwiązać zagadki logiczne i wydostać się z pokoju w ciągu godziny. Choć udało się to tylko jednej drużynie, wszyscy świetnie się bawili, wykazując się kreatywnością i współpracą.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Wyjazd był nie tylko okazją do nauki poprzez zabawę i rozwijania pasji matematycznych lecz także doskonałym sposobem na integrację grupy. Miłą atmosferę wzbogaciła piękna aura i pyszne pączusie wrocławskiej manufaktury. Uczniowie wrócili z wycieczki pełni pozytywnych wrażeń, a zdobyta wiedza i doświadczenia z pewnością przydadzą się im w dalszej edukacji.









