(kliknij powyżej, aby zapoznać się ze szczegółową ofertą)
ZAJĘCIA TWÓRCZE
1. Siejemy nasiona rzeżuchy w skorupkach po jajkach.
Na dno skorupki dajemy odrobinę waty, którą należy namoczyć. Podlewamy codziennie. W ten sposób otrzymamy ozdobę na świąteczny stół.
2. Z masy solnej formujemy kształt jajka. Po wyschnięciu jajka malujemy farbami na dowolny kolor.
Przepis na masę solną:
1 miarka soli
1 miarka mąki
0,5 miarki wody
3.Monety i woda.
Do napełnionej po brzegi szklanki wodą ostrożnie wrzucaj monety. Zwróć uwagę, że zmieści się dużo monet zanim woda się wyleje.
4. Doświadczenie z drożdżami.
Dwie łyżeczki suszonych drożdży wsypujemy do butelki i wlewamy 50 ml. ciepłej wody, dodajemy cukier i całość mieszamy. Na otwór butelki naciągamy balonik. Wytworzony gaz napełni balonik.
5. Doświadczenie z jajkami.
Wkładamy po jednym jajku do szklanki z wodą i octem. Po upływie 24 godzin sprawdzamy co stało się ze skorupką jaj. Jajko wyjęte z octu jest miękkie i plastyczne, jajko wyjęte z wody nie zmieniło się.
Epidemia to czas, w którym doświadczamy emocji, których nigdy wcześniej nie odczuwaliśmy. Wielu z nas nie radzi sobie z napięciem psychicznym i lękiem o bezpieczeństwo naszych bliskich. Mamy poczucie utraty kontroli nad rzeczywistością. Nie jesteśmy w stanie posługiwać się tylko i wyłącznie zdrowym rozsądkiem. W takiej sytuacji dobrze jest wyobrażać sobie nową rzeczywistość i przyjąć, że to co się wokół nas dzieje mamy prawo przeżywać. Jest to niezwykle istotne w naszej postawie wobec dzieci, które przeżywają nie tyle sam fakt wystąpienia epidemii, co reagują na postawę i zachowanie rodziców.
Bardzo ważne jest, aby być otwartym na pytania dziecka i przekazywać mu tylko rzetelne informacje. Dzieci nie mają jeszcze rozwiniętego mechanizmu racjonalizacji i czerpiąc wiedzę na temat koronawirusa np. z Internetu, w którym pełno jest informacji z kategorii absurdalnych, nie potrafią uruchomić logicznego myślenia i opanować powstałego lęku. Dziecko, podobnie jak my dorośli, żeby poradzić sobie z odczuwanym niepokojem musi wiedzieć, dlatego nie powinniśmy izolować go od informacji, ale podawać tylko te, które pochodzą z rzetelnych źródeł.
W rozmowie z dzieckiem zalecana jest tzw. postawa drużynowa, czyli mówienie, że sobie poradzimy i że występujący w nas lęk jest jak najbardziej naturalny. Bardzo ważne jest, aby zaakceptować i przyjąć emocje dziecka – nie można dopuścić do sytuacji, w której są one bagatelizowane, pomniejszane, obśmiewane. Rodzice, swoją otwartością na potrzeby dziecka, dają mu gwarancję, że traktują jego stan i emocje całkowicie poważnie.
Szanowni Rodzice!
Uprzejmie informujemy, że w dniach 12 - 25.03.2020r. zostaje czasowo ograniczone funkcjonowanie jednostek oświaty, wynikające z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Oznacza to, że:
- w dniach 12 - 13. 03.2020r. dla tych dzieci, którym rodzice nie zdążą zorganizować opieki odbędą się odbywać zajęcia opiekuńcze;
- od 16. do 25.03 uczniowie klas 0 - 8 nie przychodzą do szkoły;
- nie będą realizowane żadne zajęcia prowadzone przez podmioty zewnętrzne.
Link do decyzji Ministerstwa Edukacji Narodowej:
https://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach
Uprzejmie informujemy, że w dniach 12 - 25.03.2020r. zostają zawieszone zajęcia prowadzone w ramach projektu unijnego "Wiedza i umiejętności kapitałem naszej przyszłości".
17 324,80 zł to kwota, jaką zebrali nasi uczniowie wraz z rodzicami podczas akcji „Dla Tosi – razem możemy więcej”
Społeczność szkolna włączyła się do akcji pomocy małej Tosi, dla której jedynym ratunkiem w walce z chorobą jest lek o wartości 9 mln zł i leczenie w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Aby wesprzeć zbiórkę pieniędzy nasza szkoła, w dniach od 27 do 31 stycznia, zorganizowała akcję, której mottem przewodnim stały się słowa „Dla Tosi – razem możemy więcej”.